راهنمای خرید بهتر, مبلمان, مطالب جالب دکوراسیون

هر مکانی، صندلی مخصوص خود را می‌طلبد

انواع صندلی، مدیریتی، سنتی، اداری، گیمینگ، پاف، نیمکتی، نمازی، تاشو، اپن، بار، نهارخوری

امروزه صندلی‌ها به عنوان جزیی از تجهیزات محیط‌های کاری و غیر کاری، از لحاظ شکل، ساختار و نیز امکانات در انوع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. این تنوع طراحی از آن جهت است که فرد به فرد و نیز محیط به محیط انتظاری که از آن صندلی می‌رود متفاوت است.

برای توضیح بهتر مثلا شما در اتاق انتظار قرار نیست مانند یک کارمند بین میزها جابجایی  داشته باشید و یا بخواهید درگیر برداشتن اوراق و وسایل از کشوهای یک کمد گردید. از این جهت در این محل نیاز به صندلی‌ای است که بتوانید دقایقی بر آن بصورت ریلکس تکیه بزنید و اگر این ساعات طولانی است در نهایت صندلی‌ای باشد که دست‌های شما نیز با آسودگی روی دستگیره‌های کناری آن قرار بگیرد و به لحاظ شکل قسمت پشتی، تا حدی نیز گودی کمر شما را پوشش دهد.

بهترین صندلی، برای محل‌های متفاوت را بر اساس علم ارگونومی می‌سنجند

ارگونومی علم سنجش تطابق روانی و جسمی شما با فضا و تجهیزاتی است که در تماس با آن قرار می‌گیرید. به عبارتی این علم قرار است کمک کند تا فرد در محیط های مختلف کاری، خانگی و سایر مکان‌ها بدون ناراحتی‌هایی که از محیط ممکن است متوجه فرد گردد، به سلامت اوقاتی را بگذراند.

چگونه ارگونومی تجهیزات، روی سلامت فرد اثر می‌گذارند؟

به عنوان مثال اگر کارمندی حین کار از لحاظ گرما و سرما، دیزاین و دکوراسیون فضا، پالت رنگی و نیز میزان نور محیط و نیز همه تجهیزاتی که با آن سر و کار دارد در شرایط خوبی قرار بگیرد قرار است مزایای دوطرفه زیادی برای کارمند و کارفرما داشته باشد.

که از جمله آنها جلوگیری از مواردی چون کسالت و خستگی زودرس، کاهش بهره وری، دردهای عضلانی و اسکلتی و نیز بیماری‌های روحی ناشی از محیط نامناسب خواهد بود.

در محیط خانه نیز وسایلی که در اختیار فرد قرار می‌گیرند مقرر است همین تاثیرات را داشته باشند. یعنی حال خوب و آرامشی پایدار.

اگر خانه‌ای دارای طراحی نامناسب از لحاظ ساختمانی، نور، رنگ و نیز ابزار و وسایلی که در آن قرار می‌گیرد نباشد پس از مدتی هرچقدر هم سعی نمایید ماندن در آن فضا برایتان ملال‌آور و کسل‌کننده خواهد بود و از هر زمانی برای فرار از آن محیط استفاده خواهید کرد.

انواع صندلی، مدیریتی، سنتی، اداری، گیمینگ، پاف، نیمکتی، نمازی، تاشو، اپن، بار، نهارخوری

در سایر محیط‌ها نیز منظورمان اتاق‌های انتظار در اماکن مختلف (آموزشگاه، کلینیک و مطب‌ها، آرایشگاه و ...) و نیز حتی تجهیزات مورداستفاده در اماکن تفریحی مانند سینما، کافه، رستوران‌ها و پاساژها و ... است. که با توضیحی که در مورد دو عنوان قبلی گفتیم برایتان روشن شد که تا چه اندازه روی سلامت جسمی و روحی فرد اثرگذارند.

اگرچه ممکن است زمانی که مثلا در سینما یا کافه می‌گذرانید به اندازه زمانی که در محل کار یا منزل هستید نباشد، اما چه کسی مایل است فیلمی را با همراهی گردن درد و یا کمردرد تماشا کند و یا غذا و نوشیدنی خود را در کافه یا رستورانی با صندلی‌های نامناسب برای نشستن تناول نماید؟

لمپاف عرضه‌کننده انواع صندلی باکیفیت برای محیط‌های خانگی، اداری، تجاری و فضای باز

یکی از هزاران محصولی که در لمپاف مورد استقبال است انواع صندلی‌ها با کاربرد و نیز مخصوص اماکن و با کارایی های موردانتظار مختلف هستند. از آنجایی که در اینباره دسته‌بندی بزرگی در مجموعه دکوراسیون ما وجود دارد سعی کردیم برای سهولت، تقسیم بندی کاربردی و مناسبی را در ادامه برایتان ارائه دهیم.

1. صندلی‌های محیط کاری: برای مشاهده محصولات و قیمت روی صندلی موردنظر کلیک نمایید

2. صندلی‌های خانگی:

برای مشاهده سایر محصولات صندلی خانگی، اطلاعات ساختاری و قیمت روی صندلی موردنظر کلیک کنید

3. صندلی‌ فضاهای باز و تفریحی:

برای مشاهده دسته محصولات صندلی فضای باز و تفریحی، اطلاعات ساختاری و قیمت روی صندلی موردنظر کلیک کنید

کدام صندلی بهتر است یا در خرید صندلی مناسب و استاندارد به چه نکاتی توجه کنیم؟

عبارت مناسب و استاندارد را در مورد صندلی‌ها عوامل زیادی مشخص می‌کنند. از جمله:

1. متراژ و مساحت فضا

مثلا صندلی‌های مدیریتی نسبت به صندلی های معاونتی و اداری اندازه و ابعاد بزرگتری دارند و از این جهت فضای بیشتری اشغال می‌کنند و برای همین در صورتی که فضای کافی در اتاق مدیریت داشته باشید می‌توانید از این مدل بجای صندلی‌های کارمندی استفاده کنید.

یا صندلی‌های کم‌جا و تاشو مخصوص فضاهایی است که یا از فضای کوچی برخوردارند و یا صندلی‌ها در محلی قرار می‌گیرند که امکان قرار گرفتن آنها در حالت عادی در آن فضا غیرممکن است. مثلا صندلی‌های کم جا را برای کافه کوچک خود استفاده می‌نمایید و پس از ساعت کاری آنها را به راحتی برای تمیز کردن فضا در گوشه‌ای جمع می‌نمایید.

یا از آنها برای سفر رفتن استفاده می‌کنید و در طی راه به راحتی به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند در پشت ماشین جاسازشان می‌نمایید.

2. محل قرارگیری

این مهم نه تنها روی شکل و فرم صندلی بلکه روی جنس آن نیز اثر می‌گذارد. اجازه بدهید باز هم برای شرح بهتر برایتان مثال بزنیم.

اگر قرار است صندلی در محیطی بسته باشد و در معرض نور و حرارت آفتاب و نیز رطوبت باران و برف و ... قرار نگیرد می‌توانید از صندلی هایی با جنس چوب طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

اگر هم که مقرر است در فضای بیرون قرار بگیرد، صندلی‌های با جنس پلیمر، فولاد ضد زنگ و چوب مصنوعی با روکش پی وی سی برای شما مناسب است.

انواع صندلی، مدیریتی، سنتی، اداری، گیمینگ، پاف، نیمکتی، نمازی، تاشو، اپن، بار، نهارخوری

3. نوع فعالیت

اینکه آن صندلی قرار است برای چه فعالیتی مورد استفاده باشد روی طراحی آن اثر می‌گذارد.

مثلا صندلی آرایشگاهی که قرار است برای شستن سر استفاده شود شکل و فرم متفاوتی با سایر صندلی‌های همان محیط دارد. صندلی انتظار با صندلی اداری از لحاظ فرم ظاهری بدلیل تفاوت کارایی آن کاملا متفاوت است.  روی صندلی انتظار دقایقی بدون حرکت و جابجایی منتظر میشنینید. اما در صندلی کارمندی نیاز به ملاحظات بیشتری برای کارکرد بهتر خود دارید.

 4. جثه فرد

این مورد نیز مبرهن است که بسته به سایز جسمانی فرد، صندلی بایستی راحتی متناسبی برای وی ایجاد کند. برای فردی با جثه بزرگ، نمی‌توانید راحتی و آسودگی را با صندلی‌های کوچک برای وی فراهم آورید.

 5. مدت زمان استفاده از آن

صندلی یک مدیر پر مشغله، یک گیمر یا تریدر که ساعت‌های طولانی روی آن می‌نشینند و به مانیتور خیره می‌شوند اجزای متفاوتی برای حفاظت از سر و گردن و نیز کمر و نشیمن فرد دارد. از این جهت کاملا با صندلی‌ای که برای زمان کمتری قرار به استفاده دارد، متفاوت است و طراحی پیچیده تری داراست.

دیدگاهی در مورد “هر مکانی، صندلی مخصوص خود را می‌طلبد

  1. محدثه کرمانی گفت:

    اوه اوه چقدر صندلی هست. من فقط کامپیوتری و نهارخوری و اپن رو میشناختم😅

  2. علی ایزدی پناه گفت:

    چقدر تنوع👌👌👌👌👏👏👏👏

    1. حامد کامکار گفت:

      من قبلا ازتون صندلی کامپیوتر گرفتم راضی بودم ولی خیلی دلم میخواد برای اتاقم مدیریتی بگیرم. ولی نمیدونم گیمینگ بگیرم یا مدیریتی

  3. محمدطه گفت:

    عاشق صندلی گیمینگم ولی بابام نمیخره

    1. کاشانی گفت:

      پدر بهترین موجود خداست. حتی اگر برامون چیزی که میخوایم رو نخره. قدرشون رو بدونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *