راهنمای خرید بهتر, مبلمان, مطالب جالب دکوراسیون

لیست وسایل چوبی جهیزیه (کامل‌ترین راهنمای خرید با کیفیت)

خرید ارزان، با کیفیت تضمینی و اقساطی جهیزیه

در این مقاله سعی داریم به مهمترین دغدغه‌ها در زمینه خرید اقلام چوبی جهیزیه عروس و داماد بپردازیم. البته این نوشته، برای کسانی که قصد تغییر دکور منزل یا خرید وسایل برای منزل جدیدشان را دارند نیز بسیار کاربردی است.

از جمله این فکر مشغولی‌ها در مورد خرید وسایل چوبی، می‌توان به لیست دقیقی از این وسایل، اقلام ضروری، محل مناسب خرید، قیمت‌ها، نحوه خرید لوازم با کیفیت، خرید یکجا یا اقساطی و ... اشاره کرد. ما سعی می‌کنیم همه این‌موارد را برایتان پوشش دهیم تا بعد از خواندن این متن اطلاعات جامعی داشته باشید تا با خیالی راحت به سراغ خرید وسایلتان بروید.

خرید ارزان، با کیفیت تضمینی و اقساطی جهیزیه در لمپاف

قبل از توضیحات و ارائه چک لیست کاملی از وسایل جهیزیه، مایلیم از امکاناتی که لمپاف با هدف تسهیل در ارائه اجناس با درجه کیفی عالی در راستای احترام به دغدغه مشتری در نظر گرفته اشاره داشته باشیم.

در لینک مقاله‌ای که در زیر آمده است کلیه این امکانات از نحوه خرید ارزان و به صرفه جهیزیه، خرید از تولیدکنندگان حرفه‌ای و خوشنام لمپاف، امکانات مشاوره رایگان، سفارشی سازی، باربری رایگان، خرید اقساطی، تضمین کیفیت و تحویل سلامت بار برای شما توضیحات کاملی آورده‌ایم.

اولویت خرید وسایل چوبی جهاز چگونه است؟

در این لیست قصد داریم ضمن آوردن تمامی وسایلی که در جهیزیه لحاظ می‌گردد، برایتان اولویت‌بندی نیز داشته باشیم. این ترتیب اولویت را بر اساس ضروری بودن با اعداد 1، نسبتا ضروری عدد 2 و غیر ضروری یا اختیاری با عدد 3 برایتان مشخص نموده‌ایم.

اما ذکر این نکته لازم است که بهرحال تمامی وسایل ضروری و یا اختیاری را عواملی چون بودجه، فضا و مساحت مناسب، سلیقه و سبک چیدمانتان و نیز مالک یا مستاجر بودن فرد مشخص می‌کنند.

در صورت داشتن بودجه کافی، متراژ بزرگ و سلیقه کلاسیک پسند می‌توانید سراغ سبک‌های پر جزئیات و با زرق و برقی از نوع استیل و کلاسیک بروید. در صورتی که تمایل به کاربردی بودن وسایل و نیز آرامش بیشتر در فضا دارید از سبک‌های مینیمال، مدرن، اسکاندیناوی و ... می‌توانید استفاده کنید. همچنین در فضاهای کوچک (زیر 150 متر مربع) سبک‌هایی چون التقاطی و یا مدرن زیبایی و آرامش پایدارتری برایتان به ارمغان می‌آورند.

 به عبارتی ممکن است ما وسیله‌ای را در ردیف اقلام ضروری جای دهیم، اما آن چیزی که تعیین کننده و مهم است در نهایت همان مواردی خواهند بود که نام برده شدند.

پیشنهاد می‌کنیم شما نیز چنین لیستی تهیه نمایید و اولویت‌بندی شخصی خود را بر اساس فاکتورهایی که ذکر شد شماره‌گذاری نمایید. مثلا آیا خرید پاف از نظرم ضروری است؟ آیا بودجه مناسب برای تهیه آن را در اختیار دارم؟ آیا فضای استفاده از آن را دارم؟ آیا داشتن پاف مطابق سلیقه شخصی من هست؟ هدفم از خرید آن چیست؟ اندازه، مشخصات و حمل و نقل آن به شکلی هست که در صورت مستاجر بودن آسیبی نبیند؟ و سایر مواردی که بنظرتان می‌آید را نیز اضافه کنید تا در انتها لیستی از وسایل شخصی‌سازی شده خودتان را تهیه نمایید.

چک لیست کامل سرویس چوبی جهیزیه عروس به همراه لیست روز قیمت‌ها

در لیستی که ما برای شما به عنوان ایده تهیه کرده‌ایم دو تقسیم بندی کلی 1. وسایل چوبی اتاق خواب و 2. وسایل چوبی پذیرایی و آشپزخانه قرار دارند که هر کدام زیر مجموعه‌های خودشان را دارا هستند.

در لیست زیر وسایل چوبی جهیزیه مربوط به اتاق خواب را به همراه لیست قیمت آن داریم:

وسایل چوبی اتاق خواب با درجه اولویت یکم (برای مشاهده قیمت‌ها روی وسیله موردنظر کلیک نمایید):

این وسایل ضروری یا بعبارتی بیشتر مورد احتیاج هستند و بهتر است  که بودجه در ابتدا برای تهیه این موارد در نظر گرفته شود. سایر عوامل موثر از جمله فضای مناسب، مالک و مستاجر بودن، سبک موردپسند نیز در تعیین مدل و میزان هزینه لازم موثرند. البته لازم به ذکر است که لمپاف امکان طراحی و ساخت کلوزت و یا کمد دیواری برای اتاق خواب را نیز داراست.

هر کدام از موارد نام برده لینک دسترسی هستند. روی وسیله موردنظر کلیک کنید تا تمامی مدل‌ها، مشخصات و قیمت‌ها را مشاهده نمایید.

اولویت دوم موارد نسبتا ضروری یا نسبتا با اهمیت

را در بر می‌گیرند که در صورت تهیه اقلام ضروری و داشتن بودجه کافی می‌توانید آنها را نیز تهیه نمایید. با کلیک روی وسیله موردنظرتان تمامی مدل‌های فروشگاه، مشخصات و قیمت‌ها را مشاهده خواهید نمود.

اولویت سوم وسایل مبتنی بر نیاز و سلیقه شخصی

 که شامل موارد زیر است که در صورتی که بودجه و فضا و سایر عوامل برایتان محقق است می‌توانید آنها را نیز بنا به سلیقه و نیاز خود تهیه نمایید. بعبارتی بدلیل اولویت پایین‌تر این اقلام در صورتی که این وسایل سلیقه و یا موردنیاز شما نبود با توجه به اولویت پایینشان می‌توانید آنها را حذف کنید و یا اگر برایتان کاربردی و موردنیاز بودند، در زمان دیگری نسبت به خرید آنها اقدام کنید

وسایل چوبی جهاز عروس برای پذیرایی و آشپزخانه :

در مورد اولویت‌های اول یا مهم مواردی که در ادامه می‌آیند را داریم:

در مورد اولویت‌های درجه دوم:

در صورت داشتن متراژ کافی میز و صندلی نهارخوری را برای هر دو فضای آشپزخانه و پذیرایی تهیه کنید.

اگر فضای کافی نداشتید در هر مکانی (یکی از دو مورد پذیرایی یا آشپزخانه) می‌توانید بامیز و صندلی‌های کم جا یا تاشو چیدمان بخش نهارخوری را تکمیل کنید.

همچنین در صورتی که آشپزخانه شما نیاز به کابینت بندی از صفر دارد می‌توانید با کارشناسان لمپاف برای این مهم نیز در تماس باشید.

و اما وسایل با درجه اهمیت سه:

همه نکات ضروری خرید جهیزیه:

8 نکته‌ای که در ادامه می‌آیند را بر اساس نیازها و سوالاتی که اغلب در این‌باره از ما پرسیده می‌شوند، تنظیم کرده‌ایم و امیدواریم پاسخگوی سوالات شما نیز باشد.

1. در اولین قدم فضاهای مختلف خانه را اندازه بگیرید

هرچند ممکن است وسایل مختلفی مورد نیازتان باشد اما حتما در اولین قدم متراژ فضاهای مختلف محل قرارگیری این وسایل را در نظر بگیرید تا خرید اشتباه نکنید.

بهرحال مثلا خرید مبل استیل برای فضاهای کوچک اصلا انتخاب مناسبی نخواهد بود. نه تنها فضای دسترسی را مسدود می‌کند بلکه موجب تشویش و بی‌نظمی فضا نیز می‌گردد. در مورد تمامی وسایلتان اینمورد را مدنظر قرار دهید و حتما در انتخاب سبک موردنظرتان مساحت فضا را در نظر داشته باشید. 

2. دومین گام تعیین سبک مناسب است

متراژ فضا، نمای دیوارها، سقف، اتاق‌ها و ساختمان و نیز علاقه و مدل شخصیتی شما در تعیین سبک چیدمانتان اهمیت دارد.

انتخاب سبک، پالت رنگی مناسب، فرم و مدل‌ لوازم و نیز اکسسوری‌های موردنیازتان را نیز برای شما روشن می‌نماید.

اگر صاحب خانه باشید شاید بتوانید تغییراتی نیز در فضا داشته باشید تا مطابق سبک موردنظرتان شود.

اگر مستاجر باشید می‌توانید از سبک‌هایی استفاده کنید که در جابجایی‌های متفاوت خیلی متقبل هزینه نشوید و نیز وسایلتان اختلاف فاحشی با فضای محل قرارگیری‌اشان نداشته باشند.

3. سومین مرحله تهیه لیست وسایل بر اساس سبک انتخابی شماست

لیستی از وسایل موردنیازتان را با ایده از این سایت و سایر منابع و کاملا بر اساس سبک مبتنی بر سلیقه و نیاز خودتان تهیه کنید.

یادتان نرود که بهرحال قرار نیست همه وسایل کاملا رونوشتی از موارد پیشنهادی و ژورنالی باشند.

به عبارتی امضای خودتان را نیز در سبک انتخاب شده‌اتان حفظ نمایید. اجازه دهید بعضی از وسایل کاملا رنگ و بویی از سلیقه و روحیه شما داشته باشند.

4. چهارمین نکته، تعیین بودجه موردنیاز است

قطعا هزینه‌ای برای خرید جهیزیه مدنظر قرار داده‌اید و یا اگر لیست وسایلتان را تکمیل کرده باشید یک برآورد کلی بر اساس مقایسه قیمت‌ها از سایت‌های مختلف و یا گشت و گذار در بازار و پرس و جو از دوستان و اقوام  بدست آورده‌اید. خوب تا اینجا فعلا لیست وسایل و هزینه آنها و میزان بودجه‌ای که موردنیاز است را در اختیار دارید.

5. از وسایل ضروری و بزرگ شروع کنید

برای خرید وسایل جهیزیه، از بزرگترین و ضروری‌ترین وسایل شروع کنید و سپس بعد از تمام شدن لیست مربوط به وسایل پراهمیت سراغ وسایل کوچکتر و بعد اکسسوری‌ها بروید.

مثلا برای تکمیل یک اتاق خواب ابتدا تخت خواب را تهیه کنید سپس در صورتی که کمد دیواری نداشته باشید، سراغ دراور بروید و بعد در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد می‌توانید میز آرایشی و پا تختی‌ها را نیز خریداری نمایید. در نهایت سراغ وسایل تزئینی، آباژور، مبل راحتی، پاف و ... برای اتاق خواب بروید.

6. پر نیازترین وسایل، مهم‌ترین آنها هستند

نکته بسیار مهمی که در مورد خرید وسایلتان وجود دارد این است که سعی کنید تا آنجا که می‌توانید خرید را با تمرکز روی وسایل پر اهمیت و با کیفیت داشته باشید و از وسایل با اهمیت کمتر در صورتی که به آنها واقعا نیاز مبرمی ندارید، چشم‌پوشی کنید. در این صورت بودجه بیشتری برای خریدهای با کیفیت بالاتر خواهید داشت.

وسیله‌ای که استفاده آنچنانی برای شما نداشته باشد و یا مهم باشد اما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد بزودی موجب هدر رفت بودجه‌اتان خواهد شد. ضمن اینکه کم با کیفیت همیشه بهتر از زیاد بی کیفیت است.

7. جهیزیه را با کیفیت بالا و در طولانی مدت خرید کنید

اگر بودجه کافی در اختیار نداشتید سعی کنید از محل‌های مطمئن و منصف خرید اقساطی داشته باشید و یا آن وسیله را در زمان دیگری تهیه کنید. هرچند که متاسفانه این روزها بدلیل فشار تورم، خرید اقساطی بیشتر از صبوری برای پس انداز به صرفه‌تر است.

8. از محل، سایت‌ها و یا افراد مورد اطمینان خرید کنید

شاید بتوان گفت مهمترین مورد برای خرید جهیزیه و یا بطور کلی هر وسیله موردنیاز برای هر فردی، خریدی است که بتوان از کیفیت محصول اطمینان داشت. یکسری از کالاها مخصوصا در مورد وسایل چوبی نیاز به متخصص و حتی در مواردی شکافتن و خرد کردن آن وسیله دارند تا بتوان گفت که کیفیتی که از آن صحبت می‌شود را بواقع داراست و یا خیر.

به عبارت دیگر جز برای فرد متخصص، شناخت این‌ موارد از عهده افراد دیگر خارج است. برای این منظور سعی کنید حتما از افراد، محل‌ها و سایت‌هایی که مورد اعتمادند و  دوستان، آشنایان یا اقوام قبلا از آن خرید داشته‌اند و مورد وثوق آنهاست خرید کنید.

در صورت خرید اینترنتی نیز پرس وجوی کافی داشته باشید. از میزان محصولات موجود در سایت بازدید کنید تا بتوانید تخمینی نسبی از قدمت و هزینه‌ای که برای نگهداری سایت شده برای اطمینان و اعتماد بهتر داشته باشید. از نحوه حمل و نقل وسایلتان جویا شوید تا مطمئن شوید بصورت تخصصی بارگیری و تحویل می‌شوند.

از گارانتی محصولات بپرسید. از اینکه آیا در صورت مغایرت محصول با چیزی که سفارش داده شده امکان رفع معایب دارند و نیز از این امکان که آیا هرگونه آسیب حتی جزئی را متقبل می‌شوند و یا خیر، تا بتوانید بدون نگرانی از سلامت و کیفیت محصولی که بدستتان می‌رسد، خرید نمایید.

9. وسایل چندمنظوره یا چندکاربردی بخرید

یکی از راه‌های صرفه جویی در فضا و نیز هزینه استفاده از اسباب و وسایل چندمنظوره است. مثلا تهیه میز آرایشی که دارای دراور است و نیز آینه آن قدی و لامپ‌دار باشد. یا میز آرایشی که آینه مخفی دارد و یا فضای سطح میز آن بزرگ است و می‌توانید از آن بعنوان میز مطالعه و لب تاپ یا میز چرخ خیاطی نیز استفاده کنید.

یا استفاده از جاکفشی‌هایی که ضمن نظم دهی به کفش‌هایتان، پارتیشن نیز هستند و با تفکیک فضا، مانع از دید مستقیم بیرون خانه به داخل پذیرایی و یا سرویس بهداشتی به پذیرایی می‌شوند و این معضل را نیز برایتان مرتفع می‌نمایند یا به دلیل داشتن کمد و قفسه‌های متعدد برای قرارگیری وسایل و البسه و یا به عنوان یک انباری کوچک نیز مناسبند.

یا تخت‌هایی که دارای باکس و کشو یا کمدهای کوچک در قسمت زیرین و یا تاج تخت هستند و از این نظر نیاز کمتری به کشو یا انباری برای وسایلتان خواهید داشت.

10. از وسایل تاشو و کم‌جا استفاده کنید (تختخواب، مبلمان، میز و صندلی نهارخوری و ...)

اگر به هر دلیلی فضای منزلتان مساحت و متراژ کمی دارد می‌توانید از وسایل کمجا استفاده کنید. از جمله وسایل مناسب جهاز می‌توان به تخت‌های کم‌جا که بصورت توکار تولید می‌شوند و بعد از استفاده می‌توانید آن را در دیوار پنهان کنید.

همچنین مبلمان کم‌جا نیز که مدل دیگری از تخت‌های تاشو هستند. میزهای نهارخوری که قسمت‌هایی از میز بصورت لولایی کار شده و تا می‌شوند و از این جهت فضای کمی اشغال می‌کنند.

میز و صندلی نهارخوری‌ای که صندلی‌ها در زیر میز پنهان می‌شوند و فضای خوبی برای رفت و آمد در اطراف آن پدید می‌آورند و ...

دیدگاهی در مورد “لیست وسایل چوبی جهیزیه (کامل‌ترین راهنمای خرید با کیفیت)

  1. سارا قهرمانی گفت:

    سلام و وقت بخیر. اگر همه وسایل را یگجا برداریم تخفیف خوب هم میدهید؟

    1. کاشانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از تخفیف خرید انبوه با شماره های مجموعه تماس بگیرید و یا در پیامرسانها به همکارانمون پیام ارسال بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *