راهنمای خرید بهتر

راهنمای کامل و قدم به قدم خرید میز چرخ خیاطی مناسب

میز چرخ خیاطی SMDJ107 دارای کشو و درب کمدی و قفسه دار که به عنوان میز لپ تاپ و کامپیوتر و تحریر در کنار سرویس خواب در اتاق خواب یا اتاق کار استفاده می‌شود.
راهنمای کامل یا 0 تا 100 نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید میز چرخ خیاطی بایستی به آنها دقت نمود:

یک خیاط چه نیازهایی دارد که بایستی مدنظر قرار بگیرند؟

فهرست این مقاله

ابزارها با هدف ایجاد سهولت و راحتی در کار به وجود می‌آیند. هر ابزار حاصل شناخت و تحلیل درست نیازهای افراد است. هرچه شناخت بیشتر و آنالیز بهتری از نوع نیاز موردنظر وجود داشته باشد هم آن ابزار کارآمدتر است و همچنین به جهتبه وجود آوردن آسودگی بیشتر، اشتیاق به کار را در افراد دو چندان می‌نماید.
تمرکز این راهنمای قدم به قدم روی ابزاری به نام میز چرخ خیاطی است. میزی در جهت مرتفع کردن نیازهای هنرمندی بنام خیاط. اگرچه که روی زمین هم می‌شود و می‌توان خیاطی کرد.
اما اگر خیاط حرفه‌ای باشید که مجبورید ساعت‌ها در طول روز این کار را انجام دهید. اولین معضل برای شما ارتفاع مناسب چرخ خیاطی خواهد بود.

به عبارت دیگر بعد از مدتی کار کردن طولانی مدت. پشت چرخ، علاوه بر احساس خستگی و کوفتگی زود هنگام، دچار ناراحتی در قسمت شانه‌ها، گردن و ستون فقرات خواهید شد.

قرارگیری وسایل روی سطحی مناسب، در راستای دید و در ارتفاع متناسب، از عوارضی که ذکر شد جلوگیری می‌کنند. این وسایل شامل همه مواردی که در جلوی چشم‌ها به مدت طولانی قرار می‌گیرند، از جمله لب تاپ، گوشی، وسایل تحریر، طراحی و ... تا چرخ‌های خیاطی هستند..

میز چرخ خیاطی SMDJ111

با این مقدمه،

۱. اولین و مهمترین فاکتور قابل توجه، ارتفاع مناسب میز چرخ خیاطی با توجه به جثه فرد است:

هرچند بسته به بودجه و توان مالی و همچنین سلیقه و خلاقیت با وسایل گوناگونی می‌توان این مورد را برطرف نمود. اما چنانچه بودجه مناسبی کنار گذاشته اید، از متخصصین رفع این نیاز اساسی و بسیار ضروری کمک بگیرید. 

 متخصص قرار است چه کمکی در این جهت کند؟

در هنگام توجه به ارتفاع میز، جثه شما عامل بسیار مهمی در تعیین میزان ارتفاع و ابعاد میز به حساب می‌آید. ارتفاع با توجه به جثه باید به نحوی باشد که ضمن تسلط و اشراف شما به میز و چرخ خیاطی، فشاری به دست‌ها، شانه‌ها، گردن و ستون فقراتتان وارد نگردد.

از این جهت میزی که با توجه به نوع چرخ خیاطی و جثه خود تهیه می‌کنید، از فروشگاه و یا تولیدکننده دارای تجربه عملی و علمی لازم برای تولید میز باشد.

میزی که یک متخصص به جهت تجربه سالیان دراز خود در اختیار شما قرار می‌دهد حاصل سال‌ها  تجزیه و تحلیل و بدست آوردن اطلاعات فراوان، معیارهای دقیق و استانداردهای مناسب برای راحتی شماست. همچنین لازم است به جز میز، صندلی‌های با ارتفاع مناسب و موافق با ابعاد میز نیز در اولویت خریدتان قرار بگیرد.

میز چرخ خیاطی SMDJ107
میز چرخ خیاطی SMDJ105
میز چرخ خیاطی SMDJ109

۲. سهولت دسترسی به سایر وسایل خیاطی:

تعداد زیادی نخ و قرقره، قیچی، کش، بشکاف، زانفیکیس و کلی وسایل ریز و درشت در هنگام خیاطی کنار شما هستند. اگر در ابتدای راه خیاطی باشید، یا تفریحی و بنا به ضرورت خیاطی می‌کنید، می‌توانید این وسایل را در یک جعبه خیاطی چوبی یا پلاستیکی  قرار داده و بعد از اتمام کار در کنار چرخ و یا کمدی قرار دهید.

اما وقتی خیاطی شغل شماست و یا ازآن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند هر وسیله‌ای در جایی مخصوص به خود قرار بگیرد. استفاده از میزهایی که کشو، قفسه، طبقات متعدد و کمد دارند، می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

ضمن اینکه با نظم دادن به وسایل می‌توانید آنها را سر و سامان داده و در هنگام نیاز به راحتی نیز پیدا کنید. بسته به میزان وسایل جانبی به تعداد کشوها، طبقات، جای مجلات مد و دفاتر طراحی و کمدهای مورد نیازتان دقت کنید.

میز چرخ خیاطی SMDJ111
میز چرخ خیاطی SMDJ104 به صورت خانگی و کشو دار و قفسه دار که به عنوان میز تحریر و لپ تاپ و میز کار در کنار سرویس خواب در اتاق استفاده می‌شود
میز چرخ خیاطی SMDJ100

دقت داشته باشید که مدل راحتی دسترسی به وسایل، در هر فرد متفاوت است:

در بازار میزهای چرخ خیاطی، با توجه به اینکه مدل راحتی دسترسی به وسایل در افراد متفاوت است، میزهای گوناگونی طراحی می‌شوند.

این احترام به تفاوت‌ها و سلیقه مشتری از نشانه‌های یک تولیدکننده حرفه‌ای و متخصص است. تولیدکننده‌ای که خوب به نیاز مشتری نگاه و توجه می‌کند.

مدل راحتی دسترسی یعنی:

الف- یکسری از افراد در مورد تعبیه تعداد کشو، کمد و... برای میز ترجیح دارند:

کشوهای بیشتری در میزشان داشته باشند. برخی با تعداد بیشتر قفسه یا کمد راحت‌ترند.

ب- برخی در ارتباط با نحوه قرار گیری کمد، قفسه، کشوها و ... دوست دارند:

.کشوها، قفسه‌ها و یا کمدها بالای سطح میز در سمت راست و یا چپ آنها قرار بگیرد و اینطور راحت‌ترند و از خم شدن برای پیدا کردن وسایل در کمد، قفسه و یا کشوهای زیر میز احساس کلافگی می‌کنند.

. بعضی دیگر، با اینکه وسایل در شلف یا قفسه‌های روبرو و جلوی چشمشان باشد احساس بهتری دارند.

.گروهی با کشو و کمدهایی که جدا از میز اصلی بوده و بصورت پرتابل و چرخ‌دار در سمت راست و یا چپ، بسته به راست دستی و یا چپ دستی اشان باشد، آسوده ترند و

.تعدادی نیز با این مدل که کشوها، طبقات و کمدها در زیر میز تعبیه شوند، حس آسودگی بیشتری می‌کنند.

میز چرخ خیاطی SMDJ108
میز چرخ خیاطی SMDJ102 به صورت میز کار خانگی دارای کشو که به عنوان میز تحریر و لپ تاپ و کامپیوتر در کنار سرویس خواب در اتاق قرار می‌گیرد
میز چرخ خیاطی SMDJ103 خانگی دارای کشو و قفسه و درب فایلینگ که به عنوان میز تحریر و لپ تاپ و کامپیوتر در کنار سرویس خواب در اتاق قرار می‌گیرد.

۳. فضای قرارگیری میز:

فضایی که میز چرخ خیاطی در آن قرار می‌گیرد. از جمله فاکتورهای ضروری در هنگام انتخاب میز چرخ خیاطی است.

مثلا فکر کنید خیاطی را در خانه انجام می‌دهید و اتاق کارتان و یا اتاق خوابتان که میز قرار است در آن جا قرار بگیرد. دارای ابعاد بزرگی نیست. در این صورت می‌توانید از میزهایی استفاده کنید که اجزا و سطوح تاشونده و کم‌جا دارند که هم میزان کمی از فضا را اشغال می‌کنند و نیز برای کاربردهای دیگری نیز قابل استفاده خواهند بود. به عبارتی چندکاربردی یا چندمنظوره هستند. 

اما چه کاربردهایی؟

مثلا در میز چرخ خیاطی چندمنظوره می‌توان از سطوح تاشو که باعث داشتن سطح بیشتری برای کار می‌شوند، بعنوان میز اتو، میز چرخ سردوزی، یا حتی فضای بیشتری برای قرار دادن قیچی، نخ، کش‌ها و ... در کنار دستتان استفاده کنید. بدون اینکه نیاز باشد میز جداگانه‌ای برای هر یک از موارد ذکر شده تهیه کرد.

هرچند کاربردهای دیگری از این مدل میزهای تاشوی چندکاره نیز می‌توان ذکر کرد:

مثلا اگر کار طراحی لباس را هم خودتان انجام می‌دهید برای طراحی نیز می‌توانید با استفاده از این مدل چندمنظوره، دفتر و وسایل طراحی‌اتان را نیز در کنار چرختان داشته باشید. از لب‌تاپتان برای دیدن مدل‌های مدنطرتان، مطالعه و ... روی میز استفاده کنید. به طور کلی هر استفاده دیگری که بنظرتان انجامش روی میز برایتان راحت‌تر خواهد بود.

میز چرخ خیاطی SMDJ101
میز چرخ خیاطی SMDJ106 کشو دار با قابلیت مکانیزم تاشو و به صورت تبدیلی و کمجا که به عنوان میز تحریر و کامپیوتر نیز در کنار سرویس خواب در اتاق استفاده می‌شود.
میز چرخ خیاطی SMDJ105 به صورت تاشو و کمجا که به عنوان میز کار خانگی و یا میز تحریر و لپ تاپ و کامپیوتر در کنار سرویس خواب استفاده می‌شود

۴. سبک، رنگ و جنس میز نیز مهم‌اند:‌

میزهای چرخ خیاطی امروزه در مدل‌های متفاوتی بسته به سبک دکوراسیون و نیز در رنگ‌های متنوعی بنا به سلیقه مشتریان طراحی و تولید می‌شوند. از این جهت می‌توانید بسته به بودجه و سلیقه شخصی، میزی متناسب با سبک دکورتان و همچنین با رنگ و متریال دلخواهتان را داشته باشید.

هر جنس میز مزایا و معایب خاص خود را دارد. مثلا میز از جنس چوب می‌تواند آرامش بخش، قابل خراطی و پرداخت بیشتر و برای انواع سبک‌های دکوراسیون کلاسیک، بوهمین و ... مناسب باشد و البته هزینه بالاتری نیز نسبت به سایر انواع متریال خواهد داشت.

اما متاسفانه، چوب از رطوبت مایعات و یا حتی یک حوله و یا پارچه خیس، انقباض و انبساط، سوختگی بر اثر اتو و یا سایر وسایل داغ و نیز خراش بر اثر وسایل خیاطی آسیب می‌بیند و از آنجایی که هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز زیاد است، بایستی دقت بالایی در نگهداری از آن داشته باشید.

در میزهای جنس چوب مصنوعی نیز تنوع رنگی خوبی وجود دارد. در این جنس از میزهای خیاطی، معمولا از روکش‌های ضدخش و ضدآب استفاده می‌گردد و به نسبت چوب هزینه بسیار کمتری دارند.

اما مانند چوب اجازه نقوش پرکار و هماهنگی با یکسری از سبک‌ها را نخواهید داشت. برای رفع اینمورد چنانچه مثلا سبک غالب در منزلتان کلاسیک می‌باشد. می توانید سبک اتاق خواب و یا اتاق کارتان را متفاوت از سبک پذیرایی چینش کنید. به عبارتی سبک تمامی اتاق‌های یک خانه نیاز به هماهنگی ندارند.

تمامی این موارد از جمله مسائلی هستند که بایستی در هنگام انتخاب جنس‌های متفاوت مورد توجه قرار بگیرند.

میز چرخ خیاطی SMDJ107

۵. انتخاب صحیح یراق آلات:

اگر میز شما دارای کشو، سطوح تاشونده و کمد است، به جنس یراق آلات (تمامی قطعاتی که در ساخت میز به کار رفته از جمله لولاها، ریل ها، پیچ، قفل، پایه‌ها، دستگیره و ... ) نیز دقت کنید.

یراق آلات علاوه بر کارکرد مشخص خود یعنی باز و بسته شدن درب کمدها، کشوها و سطوح تاشونده، در زیبایی میز نیز اثر گذارند و لازم است که طوری به لحاظ رنگ و مدل انتخاب شوند که زیبایی میزتان را تکمیل کنند.

 اما در انتخاب یراق آلات به این نکته نیز توجه کنید که کیفیت، فدای زیبایی نشود. به عنوان مثال وقتی کشوهای یک میز خیاطی قرار است در طول روز بارها باز و بسته گردند، انتخاب ریل‌های ظریف برای آن‌ها از لحاظ کیفی به هیچ وجه منطقی نخواهد بود.

جنس یراق الات موجود در بازار فلزی است و انتخاب فلزی که مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و فرسودگی داشته باشد ضروری می‌باشد.

میز چرخ خیاطی SMDJ103
میز چرخ خیاطی SMDJ111
میز چرخ خیاطی SMDJ104

۶. نوع چرخ خیاطی و برند آن:

ذکر این نکته لازم است که در سالن‌های خیاطی که از چرخ‌های صنعتی استفاده می‌شود با توجه به نوع چرخ‌ها و ابعاد فضای کار، مدل میزها و جنس آنها تغییر می‌کند. از این جهت به جز موارد ذکر شده در بالا، توجه به مکان و نوع چرخ (خانگی یا صنعتی) و حتی برند چرخ شما برای انتخاب میز بسیار مهم است.

۷. میز ثابت و یا متحرک:

میزها می‌توانند بسته به نظر و سلیقه شما قابل حمل و یا ثابت باشند. نوع پرتابل آن (پایه‌دار) همانطور که از نام آن پیداست قابلیت جابجایی روی سطح زمین را دارد. نوع ثابت میز چرخ خیاطی نیز به دیوار نصب می‌شود (بدون پایه). انتخاب هر کدام از این دو مدل نیز باز به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد.

کلام آخر:

همه موارد ضروری و مهمی که در انتخاب میز چرخ خیاطی به آن پرداخته شد، قرار است با ایجاد راحتی برای شما، موجب دلنشین کردن فضای کارتان و لذت بردن شما از انجام آن شود و نیز دقت و تمرکز شما را در حین خیاطی بالاتر ببرند. از این جهت به تمام مواردی که گفته شد، موشکافانه توجه کنید.

لمپاف با سابقه سالها همکاری با طراحان و  تولیدکنندگان زبده و برتر، در زمینه دکوراسیون داخلی در خدمت هموطنان عزیز در سرتاسر کشورمان، ایران است. این مجموعه با امکان شخصی سازی محصولات طبق نظر مشتری، امکان داشتن دلخواه ترین محصول مدنظر را برای شما دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *