چوب, راهنمای خرید بهتر, مطالب جالب دکوراسیون

جدیدترین مدل کابینت‌های تک آشپزخانه + نمونه و لیست قیمت

کابینت CSJ124 دارای میز بار قهوه ساز و ماکروویو (ماکروفر) و کمد و کشو ظرف که در قسمت آشپزخانه و پذیرایی و کافی شاپ و رستوران استفاده می‌شود.
  1. کابینت‌ها کجا و به چه منظور به کار می‌روند؟
  2. تنوع بالای محصول و موارد مهم در انتخاب کابینت‌ها
  3. چرا و در چه فضایی از کابینت‌های تک، استفاده می‌شود؟

کابینت‌ها کجا و به چه منظور به کار می‌روند؟ 

کابینت‌ها جدای فضاسازی و جذابیتی که در چیدمان محل جاگیری خود ایجاد می‌نمایند، محلی برای قرارگیری وسایل موردنیاز در آن مکان نیز هستند. در آشپزخانه، وسایل آشپزی خوراکی و غیر خوراکی و همه ملحقات موردنیاز را در بر می‌گیرند. در پذیرایی می‌تواند محلی برای قرارگیری قهوه‌ساز، فنجان‌ها، ماگ و سایر وسایل مدنظر برای این این مورد باشد. در سرویس‌ها و حمام نیز حامل حوله و ریش تراش و کرم، لوسیون و شوینده‌ها و … می‌شوند.

البته هر کدام از مکان‌های نام برده می‌تواند سبک و مدل، جنس و به طور کلی طراحی متفاوتی از کابینت را به خود اختصاص دهند. به عنوان مثال کابینت‌های آشپزخانه عموما سرتاسری ساخته می‌شوند ولی کابینت‌های مربوط به سرویس‌های بهداشتی و حمام در ابعاد کوچک و نیز تعداد محدودتر و یا تکی سفارش داده می‌شوند (هرچند که باز هم اینمورد مطلق نبوده و بستگی به فضای حمام و سرویس، سلیقه مشتری، خلاقیت سازنده و طراح آن نیز دارد).

شاید ذکر این نکته بد نباشد که تعداد تک کابینت تنها مربوط به موارد نام برده (حمام و سرویس) نیست. کابینت‌های تک که هدف این مقاله نیز هستند جز کابینت‌هایی‌ هستند که با وجود ظهور و حضور کابینت‌های سرتاسری در آشپزخانه‌ها، همچنان جایگاه خود را در آشپزخانه و نیز پذیرایی منازل و کافی‌شاپها، بارها و رستوران‌ها و … باز نگه داشته‌اند. در زیر نمونه‌ای از محصولات کابینت تک در آشپزخانه و پذیرایی را مشاهده می‌نمایید.

تنوع بالای محصول و موارد مهم در انتخاب کابینت‌ها

کابینت‌ها یا قفسه‌های درب‌دار، امروزه در انواع مختلفی تولید می‌گردند، منظور از انواع در برگیرنده طیف گسترده‌ای از تنوع در موارد زیر است:

1. رنگ و مدل (سبک)

سبک‌های مناسب کابینت برای هر آشپزخانه‌ای بر اساس متراژ فضایی که در آن قرار می‌گیرد، نورپردازی، رنگ دیوارها، کاشی و … و نیز سلیقه شخصی انتخاب می‌گردند. به عنوان مثال در مساحت‌های بزرگ از

سبک‌های کلاسیک و یا نئوکلاسیک و … می‌توان استفاده کرد. البته هیچ اجباری برای استفاده از یک سبک خاص وجود ندارد اما بهرحال سبک‌ها با در نظر گرفتن اصول علمی و مطالعه شده، پیشنهاداتی هستند که در

طولانی‌مدت آرامش پایداری برای افرادی که با این وسایل درگیر هستند را پدید می‌آورند.

2 . طراحی

 طراحی در کنار ایجاد مدلی کاربردی و مناسب با فضا، شامل نوع تک و یا سرتاسری کابینت‌ها نیز می‌شود. طراحی می‌تواند تلفیقی از نظرات مشتری و نیز سازنده این محصولات باشد. بهرحال هرچه تجربه و نیز سلیقه و خلاقیت طراح و سازنده در اینمورد بیشتر باشد امکان ساخت کابینتی کاربردی و نیز با کیفیت و در برگیرنده رضایت مشتری نیز بیشتر خواهد بود.

3. هزینه

قیمت کابینت‌ها بسته به متریال مورد استفاده و سایز آنها متغیر هستند. قطعا اگر بخواهیم یک سیر نزولی در نظر بگیریم. گرانترین کابینت‌ها از جنس تمام چوب طبیعی و بعد ام دی اف با روکش چوب در این جایگاه قرار می‌گیرند. پس از آن کابینت‌های ام دی اف بسته به کیفیت ام دی اف و میزان فشردگی آن و نیز نوع روکش (هایگلاس، پی وی سی و … ) در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

4. محل قرارگیری

کابینت‌های تک می‌توانند در آشپزخانه و پذیرایی منازل و یا اتاق مخصوص نشیمن و یا نهارخوری قرار بگیرند. این مدل از کابینت‌ها در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و … نیز کاربردی هستند.

5. هدف از استفاده

به عنوان کابینت تک در آشپزخانه، سینک، میز و یا کابینت بار، اپن و یا جزیره آشپزخانه، پارتیشن و … می‌توانند استفاده شوند.

6. جنس بدنه و وسایل جانبی آن

این وسایل از ابتدای ظهور تا به الان تغییرات زیادی را از نظر جنس به خود دیده‌اند. از فلز تا چوب و انواع مدل‌های ام دی اف با روکش‌های گوناگون هایگلاس، ممبران، پلی گلاس، پی وی سی و … .

جنس کابینت‌ها جدای هزینه‌های متفاوتشان به نمای موردنظر مشتری (براق یا مات)، سبک دلخواه، محل قرارگیری (کابینت سینک باشد و یا خیر) و … بستگی دارد. مثلا اگر کابینت قرار است در قسمت سینک

قرار بگیرد بهتر است از جنس پی وی سی ضد آب باشد و یا اگر قرار است به سبک کلاسیک باشد از جنس چوب یا ام دی اف با روکش چوب و یا ممبران باشد.

چنانچه قرار است فضای کوچکی را  پر نور  و بزرگ جلوه دهد، می‌تواند به سبک مدرن و از جنس هایگلاس با رنگ روشن (سفید و یا نقره ای) باشد.

منظور از جنس لوازم جانبی نیز یراق آلات مورد استفاده برای لولاها، دستگیره ها، ریل کشوها و … هستند که البته نیاز است در اینمورد یا با سازنده‌ای منصف و امین در ارتباط قرار بگیرید و یا از جنس‌های متفاوت

این لوازم و نحوه تشخیص آنها، آگاهی مناسبی کسب کنید. در آینده نزدیک مقاله جامعی در مورد انواع یراق آلات نیز به این مطلب لینک خواهد شد که تا آن زمان می‌توانید برای این مهم از مشاوره تلفنی رایگان لمپاف استفاده نمایید.

چرا و در چه فضایی از کابینت‌های تک، استفاده می‌شود؟

کابینت‌های تک با اهداف زیادی برای منازل و یا مکان‌های دیگر تهیه می‌شوند. اگر بخواهیم درباره این دسته بندی که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد توضیح کامل و بیشتری داشته باشیم می‌توان گفت در استفاده از این مدل این موارد مورد توجه قرار می‌گیرند:

1. استفاده به شکل میز بار در پذیرایی و یا آشپزخانه (در منازل و یا کافی شاپ‌ها و …)

میزهای بار از آن دسته وسایلی‌اند که ضمن ایجاد محیطی صمیمی و گرم برای صرف قهوه و یا نوشیدنی و غذاهای حاضری، دیزاین فضا را متمایز و خاص می‌نماید. همه لوازم موردنیاز برای افرادی که روز خود را با صرف یک قهوه گرم شروع می‌کنند، در این فضا قرار می‌گیرد و به آسانی در دسترس است. همچنین به عنوان میز سلف سرویس نیز قابلیت استفاده برای مهمانی‌ها را داراست.

2. با هدف جداسازی قسمت‌های مختلف یک فضا (به عنوان یک پارتیشن)

این روزها با وسایل چیدمان متفاوتی بخش‌بندی فضاها صورت می‌گیرد. جاکفشی‌های پارتیشن از آن نمونه‌های جداکننده جذابی هستند که بسیار نیز کاربردی‌اند. کابینت‌های تک نیز بسته به محلی که قرار است تقسیم کننده آن باشد می‌تواند برای این مهم نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
 

3. ایجاد دکوری خاص و چشم نواز در پذیرایی و یا آشپزخانه

در برخی از سبک‌های چیدمان و یا بسته به نظر فرد، از کابینت‌های سرتاسری استفاده نمی‌شود بلکه از کابینت‌های تک برای دیزاین آشپزخانه بهره گرفته می‌شود و البته ممکن است کابینت‌های تک را در کنار

کابینت‌های سرتاسری نیز به کار گیرند که در این حالت رعایت هارمونی در رنگ و مدل برای ایجاد فضایی به دور از بی نظمی لازم است.

همچنین استفاده از کابینت‌های تک در فضای پذیرایی خانه نیز بسته به طرح آن، می‌تواند طراحی محلی که در آن قرار می‌گیرد را شیک و دگرگون نماید.

4. به عنوان میز اپن و یا جزیره آشپزخانه

الف. شاید بخواهید یک میز اپن و یا جزیره را بعدها به فضای کابینت آشپزخانه اضافه نمایید.

ب. شاید قصدتان این باشد که با تعویض میز اپن و یا جزیره آشپزخانه با یک کابینت تک، دیزاین آشپزخانه را تغییر دهید.

ج. شاید به فضای بیشتری نیاز دارید و قصد دارید این فضا را با یک کابینت تک در قسمت جزیره و یا اپن آشپزخانه ایجاد نمایید، در این صورت کابینتی هماهنگ با فضای آشپزخانه (و نیز پذیرایی منزل، در صورتی که با این فضا ارتباط دارد)، انتخاب مناسبی خواهد بود.

5. کنسول

بسته به مدل طراحی کابینت‌های تک از آنها به عنوان کنسول در پذیرایی نیز می‌توانید استفاده کنید.

در آخر باید گفت که در مورد این مدل از کابینت‌ها نیز همان مواردی در انتخاب لحاظ می‌گردد که در مورد سایر مدل‌های کابینت آشپزخانه مدنظر قرار می‌گیرند. به عبارتی اگر قصد خرید و یا کسب اطلاعات در مورد کابینت‌های تک آشپزخانه را دارید، به نکاتی که در ابتدای این مقاله به عنوان موارد تنوع این محصول، ذکر شد دقت داشته باشید تا تصمیم مناسبی اخذ نمایید.

یکی از مهمترین مواردی که در تهیه وسایل موردنیاز فرد تا همیشه در رتبه نخست قرار خواهد گرفت، انتخاب و خرید آن وسیله از سازندگان و یا تولیدکنندگان با دانش، حرفه‌ای، به روز، درستکار و باتجربه است. لمپاف با در نظر گرفتن تمامی اصول کاری و اخلاقی، به پشتوانه مشتریان وفادارش، سالهاست در زمینه انواع مختلف کابینت و لوازم چوبی فعالیت می‌نماید. امید است که این رضایت همیشگی باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *