راهنمای خرید بهتر, مطالب جالب دکوراسیون

جاکفشی‌ پارتیشن، پرفروش‌ترین مدل‌ جاکفشی چندمنظوره

جاکفشی پارتیشن SHJ341 دارای کشو ویترین و قفسه کفش که به عنوان جداکننده در قسمت ورودی منزل و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این مقاله به بررسی جاکفشی پارتیشن و ۷ کاربرد آن پرداخته و عوامل مهمی که در انتخاب آن بایستی مورد توجه قرار گیرند را نیز بیان می‌نماییم.

فهرست مطالب (برای دسترسی سریع‌تر روی تیتر مربوطه کلیک کنید)

پارتیشن‌ها و جاکفشی‌ها

پارتیشن‌ها یا جداکننده‌ها سال‌هاست با کاربردهای مختلف در اشکال و طرح‌های گوناگون و در جنس‌های زیادی در اماکن متفاوت داخل منزل تا ادارات و کافی شاپ‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از کاربردهای آنها در تقسیم قسمت‌های متفاوت یک محل تا دکور فضا و یا مسدود کردن بعضی نقاط دید می‌توان نام برد (مسدودکردن نقاط دید به منظور جلوگیری از در تیررس نگاه بودن بعضی از نقاط، مثلا درب حمام را با گذاشتن پارتیشن از بخش پذیرایی جدا کنیم و از معرض دید مستقیم، پنهان نگاه داریم).

یکی از انواع مدل‌های پارتیشن که امروزه در چیدمان منازل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، پارتیشن‌های جاکفشی‌دار یا همان جاکفشی‌های پارتیشن می‌باشند.

به مرور که استفاده از جاکفشی‌ها برای نظم‌دهی بیشتر و جلوگیری از پراکندگی آن‌ها در جلوی درب منازل رواج پیدا کرد، کم کم مدل‌های دیگری از آنها نیز به داخل دکور درب ورودی و اتاق‌های خواب راه پیدا کردند.

از مدل‌های کابینتی، داشبوردی، قفسه‌ای، صندوقی پاف‌دار،طبقه‌بندی یا کشویی نیمکت‌دار، طرح استند، دیواری، تاشو و ...

جاکفشی SHJ393
جاکفشی نیمکتدار SHJ401
جاکفشی و جالباسی SHJ391 دارای درب جک دار داشبوردی و رگال آویز لباس که به عنوان کمد کفش و لباس در ورودی منزل و کنار سرویس خواب قرار می‌گیرد.
جاکفشی نیمکتدار SHJ398 و به صورت کشو دار که به عنوان پاف و نیمکت و صندلی با کشوی کفش در ورودی منزل و پذیرایی و در کنار سرویس خواب در اتاق خواب قرار می‌گیرد.

در این میان امروزه یکی از این مدل‌های پرفروش و پرکاربرد جاکفشی، مدل‌ های پارتیشنی هستند.

7 کاربرد مورد توجه جاکفشی‌ پارتیشن

مدل‌های جاکفشی جداکننده، بنا به سلیقه و نظر مشتری و نیز خلاقیت سازنده، به صورت چندمنظوره ساخته می‌شوند و این کاربردها، همان مواردی هستند که باعث شده این مدل‌ها طرفداران زیادی داشته باشند:

  1. برای ایجاد فضای مکثی شیک در ورودی منزل و یا ادارات و ...
  2. جداسازی فضای ورودی منزل از آشپزخانه و یا پذیرایی، حمام و ... بطور کلی در مکان‌های متفاوت (منازل، ادارات و ...) که قسمت‌های مختلف به خوبی جداسازی نشده‌اند، فضا را به زیبایی تفکیک می‌نماید.
    به کلامی دیگر، ایجاد حریمی خصوصی به نحوی که مثلا داخل خانه از بیرون دید واضحی نداشته باشد یا از ورودی وارد آشپزخانه نشویم. به عبارتی به این شکل از محیط بیرون خانه، حمام و یا سرویس بهداشتی به ناگهان داخل پذیرایی پرتاب نمی‌شویم.
  3. ایجاد دکوری شیک و خاص که دکوراسیون را پر نما و پر جلوه می‌نمایید. ضمن اینکه در برخی طراحی‌ها این فضا طوری دیزاین می‌شود که همچون یک اثر هنری در ورودی خانه نظرها را به خود جلب می‌کند.
  4. محلی چندکابردی بنا به نظر فرد که می‌تواند بجز کفش‌ها محلی برای قراردادن کیف، چتر، پاشنه کش، کلاه، کلیدها و ... باشد.
  5. همچنین می‌تواند جاکفشی را به واسطه داشتن محلی برای نشستن (نیمکت)، فضایی راحت برای به پا کردن و یا درآوردن کفش‌ها نماید.
  6. در برخی مدل‌ها نیز آينه‌های قدی توکار به کار رفته، کمدهای کوچک و بزرگ، قفسه‌های پشت باز و یا بسته و ... نیز کاربری آنها را افزایش داده است. به عبارتی بجز کفش و وسایل کوچکی که نام برده شد، می‌تواند انباری کوچکی برای قرار دادن سایر وسایل باشد. البسه بیرون را در خود جای دهد و نیز شلف‌هایی برای دکوری داشته باشد و ...
  7. از آنجایی که جاکفشی‌های پارتیشن در کلوزت‌روم‌ها و نیز اتاق‌های خواب نیز قرار می‌گیرند، در ایجاد فضایی دنج و راحت برای تعویض و پوشیدن کفش و البسه و نیز دسترسی راحت به موارد ذکر شده نقش دارند.
جاکفشی پارتیشن SHJ346 دارای کشو، دراور، قفسه، ویترین و کمد کفش که عنوان جداکننده در قسمت پذیرایی و ورودی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جاکفشی پارتیشن SHJ387
جاکفشی پارتیشن SHJ327

مدل‌های پارتیشنی بسته به دکوراسیون و متناسب با سلیقه صاحب خانه در انواع مختلفی از طرح و جنس تولید می‌گردند.

از مدل‌های شیشه‌ای گرفته، تا چوب طبیعی و مصنوعی، فلزی، آجری و ...

در انتخاب جاکفشی‌های پارتیشن به موارد زیر دقت کنید

  • فضای نصب و قرارگیری جاکفشی را اندازه بگیرید

این مهم قرار است ابعاد جاکفشی را برای شما مشخص نماید. ضمن اینکه هرچه فضای بزرگتری داشته باشید، کاربردهای گسترده تر و نیز امکان مانور طراحی بیشتری نیز خواهید داشت.

  • همه کاربردهای مدنظرتان از آن را لیست نمایید

اینکه قرار است فقط فضایی برای جداسازی قسمت‌های ورودی از پذیرایی و آشپزخانه و ... بعلاوه محل قرارگیری کفش‌هایتان باشد و یا انتظار دارید وسایل بیشتری از ضروری تا غیر ضروری هم در آن قرار بگیرد.

قرار است انباری کوچکی برای سایر وسایلی که در قسمت‌های دیگر منزل جا نمی‌گیرد باشد و یا خیر؟ محل نشیمن داشته باشد؟ آیا آینه با ابعاد متفاوت را هم در بر بگیرد؟ دوست دارید به عنوان نقطه مرکزی ورودی، شلف برای قرار دادن دکوری‌هایتان داشته باشد؟ کمد، جالباسی، طبقه، کشو و ... چطور؟ 

  • تناسب آن با دکوراسیون منزل و یا اداره و ... را در نظر بگیرید

اینکه سبک چیدمانتان کلاسیک، مدرن، مینیمال و ... باشد در طراحی مدل جاکفشی نیز اهمیت دارد. چرا که آرامش و زیبایی یک فضا حاصل زیبایی و هماهنگی تک تک المان‌های آن خواهد بود.

  • جنس بدنه و لوازم جانبی آن (یراق آلات) را چک کنید

اگر در این موارد تبحر دارید قطعا با توجه به موارد بالا و نیز بودجه‌ای که برای این موضوع کنار گذاشته اید بهترین انتخاب را خواهید داشت. اما اگر تخصصی در شناخت جنس اسکلت و یراق آلات بمورد استفاده در جاکفشی‌ها را ندارید از افراد آشنا و یا معتبر و خوشنام خرید نمایید.

  • از طراح و سازنده زبده، باتجربه و حرفه‌ای کمک بگیرید

اگر جاکفشی پارتیشن را به صورت آماده خرید نمی‌کنید، شاید یکی از چالش برانگیزترین مراحل برای شما همین گام باشد. از مهارت و تجربه طراح و سازنده آن مطمئن شوید. پرس و جویی از اطرافیان داشته باشید و یا جستجویی در زمینه کاری و نمونه کارهای آن شرکت انجام دهید.

همچنین نمونه‌های جاکفشی پارتیشن، که قبلا توسط آن شرکت برای مشتریان قبلی ساخته شده است را ببینید. طراح ماهر در کنار اینکه تمامی نظرات شما را می‌شنود، بهترین مدل‌ها را برای فضای شما پیشنهاد خواهد داد.

ضمن اینکه بسته به سبک مبلمان و دیزاینتان، مساحت محل قرارگیری و کاربردهای موردنظر شما، چنانچه مسئله ای مغفول مانده باشد و یا نادیده گرفته شده باشد شما را در این مهم، به خوبی یاری می‌کند.

پیش از شروع کار از طراحی انجام شده و ریزه‌کاری‌های در نظر گرفته شده توسط طراح و سازنده مطمئن شوید تا با خیالی راحت کار را به سازنده آن بسپارید و در نهایت محصولی مطابق نظرات ارائه شده توسط طرفین (شما و سازنده) را در زمان مقرر تحویل بگیرید.

طراحان و سازندگان همکار لمپاف، سابقه مدیدی در زمینه انواع مختلف جاکفشی بنا به نیاز مشتری، دارند. از طریق صفحه سفارشی سازی محصولات، راه‌های ارتباطی با ما را مشاهده نموده و از کارشناسان تخصصی ما، مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *