راهنمای خرید بهتر

بررسی انواع روشویی‌ها و نکات خرید روشویی کابینتی و کمددار:

کمد روشویی سرویس بهداشتی BLJ104

این مقاله با نگاهی به انواع روشویی‌ها و با هدف خریداری بهتر روشویی‌های کاربردی و با کیفیت نسل جدید (کابینتی و کمددار)، نگاشته شده است.

فهرست مطلبی که پیش روی شماست

روشویی‌های قدیمی و اولیه:

روشویی‌ها از وسایل مهم و ضروری هر سرویس بهداشتی و نیز حمام‌ها به حساب می‌آيند. گذر زمان کم کم نیاز به این وسیله را با چشم انداز راحتی و نیز ایجاد بهداشت بیشتر به وجود آورد.

در قدیم جایی که دست‌ها و صورت شسته می‌شدند، با محلی که ظروف و سایر وسایل شستشو می‌شد، متفاوت نبود.

به مرور زمان به دلایل بسیاری از جمله:

1- راحتی

2- جداسازی و اختصاصی‌سازی محل شستشوی هر فضا (سرویس بهداشتی، ظرفشویی و حمام‌)

3- رعایت بهتر بهداشت

4- و توجه بیشتر به زیبایی و دکوراسیون هر قسمت از خانه، انواع محتلفی از روشویی‌ها به بازار لوازم خانگی آمدند.

روشویی‌های اولیه از جنس فلزی بودند و به شکل لگنی مستطیل شکل به دیوار نصب می‌شدند.

در این مدل‌ها امکان پوشاندن لوله‌های آب سرد و گرم وجود نداشت.

همچنین به دلیل استفاده از آنها در محیط مرطوب بعد از گذشت زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شدند.

مدل‌های جدید روشویی‌های بازار:

رفته رفته برای حل این معضل انواع دیگری از روشویی‌ها ارائه شدند.

انواع مختلفی از جنس‌های سنگی تا استیل، کورین، سرامیکی و ...

همه این مدل‌های ضدآب بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

جنس این مدل‌ها قابلیت تنوع خوبی داشت. زیبا بودند و مشکلات روشویی‌های قبلی را نیز نداشتند.

مثلا روشویی‌های سنگی با زیبایی بی‌نظیر و خیره‌کننده خود از سنگ‌های طبیعی گرانیت، مرمر، کوارتز و ... ساخته می‌شدند. قطعا استحکام این مدل از روشویی‌ها دور از ذهن نیست. این مدل به خراشیدگی مقاومند و در گذر زمان دچار تغییر طرح نیز نخواهند شد.

مدل‌های سرامیکی یا چینی از جنس خاک رس حرارت دیده بودند. این مدل در ابتدا شامل یه کاسه سرامیکی و پایه‌ای از همان جنس بود. امکان پوشاندن لوله‌های آب در پشت پایه وجود داشت، به راحتی تمیز می‌شد و به لحاظ دوام نیز نمره قابل قبولی داشت.

روشویی کابینتی و کمددار، نسل جدید روشویی‌های سرویس بهداشتی و حمام:

جداسازی فضای شست و شوی صورت و دست‌ها و اختصاص روشویی‌های مخصوص و از جنس‌های مناسب در فضای سرویس و حمام، به تدریج توجه را به سمت رفع سایر نیازها کشاند.

قبل‌تر از ورود روشویی‌های کابینتی، فقط در بعضی حمام‌ها، سکوها و نیز چوب لباسی‌های فلزی متصل به دیوار جایی برای قرار دادن وسایل حمام بودند. سایر وسایل از حوله‌های اضافی، شوینده‌های خود حمام، سشوار، ریش تراش و ... جای خاصی در این فضا نداشتند و بایستی بین حمام و اتاق یا محلی که در آن نگهداری می‌شدند در رفت و آمد بودند.

همین شرایط برای وسایل سرویس بهداشتی نیز حکم فرما بود. مسواک‌ها، خمیر، انواع شوینده‌های صورت و نیز دستمال‌ها و شوینده‌های فضای سرویس و ... هربار بعد استفاده از آن خارج می‌شدند.

طراحان و صنعتگران در این زمینه نیز دست روی دست نگذاشتند. تولید کمدها،  روشویی‌های کابینت‌دار و قفسه‌های مناسب حمام و سرویس بهداشتی با نگاه به رفع این نیاز ساخته شدند و با گذر زمان روشویی‌های پایه‌دار و بدون پایه جای خود را به روشویی‌های کابینتی پایه‌دار و بدون پایه دادند.

برای ایجاد فضایی مختص تمام لوازمی که در دو فضای حمام و سرویس بهداشتی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روشویی‌هایی کاربردی و در عین حال تکمیل کننده زیبایی محل قرارگیری‌اشان.

 

ضمن اینکه از آلودگی میکروبی وسایلی که در داخل سرویس‌های بهداشتی قرار می‌گیرند، جلوگیری به عمل می‌آورند.

کمد روشویی سرویس بهداشتی BLJ104 درب دار از جنس پلیمر PVC روکش دار و به ضورت ضد آب و قابل شستشو که به عنوان کابینت دستشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روند تکاملی جنس کمدها، کابینت‌ها و قفسه‌های سرویس بهداشتی و حمام‌:

این وسایل نیز در ابتدا از جنس‌های متفاوتی ساخته شدند. از فلز گرفته تا چوب و ام دی اف که همان مشکل ضدآب نبودن به مرور آنها را نیز از گود خارج کرد.

امروزه کابینت، کمد و قفسه‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها، از جنس PVC یا پلاستیک فشرده پلی وینیل کلراید ساخته می‌شوند.

این جنس مزایای بسیاری هم دارد. ضمن دوام بالا، تنوع زیادی که از لحاظ طرح و رنگ داراست. سبک است و می‌توان گفت با توجه به این تنوع فراوان در طرح و مدل و صرفه اقتصادی آن، اکثریت جامعه توان خرید یکی از مدل‌های این جنس از روشویی را دارند. همچنین این جنس، ضد خش بوده و در اثر حرارت نیز آسیب پذیر نیست.

pvc article

مواردی که در هنگام خرید روشویی کابینتی و کمددار سرویس‌های بهداشتی و حمام بایستی به آنها دقت نمود:

1- توجه به ابعاد سرویس بهداشتی و حمام:

طبیعتا هرچه اندازه این فضاها بزرگتر باشد امکان مانور بیشتری خواهید داشت.

یعنی می‌توانید بسته به نیازتان تعداد کمد و قفسه و یا کابینت‌های بیشتری در نظر بگیرید و حتی طرح‌های خاص و شخصی‌سازی شده برای فضاهایتان داشته باشید.

اما چنانچه فضا کوچک باشد حتما با در نظر داشتن ابعاد آن اقدام به انتخاب و خرید نمایید.

کمد و کابینت‌های روشویی امروزه در ابعاد مختلفی با توجه به مساحت محل قرارگیری‌اشان طراحی، تولید و عرضه می‌شوند.

2- انتخاب سبک روشویی کابینتی متناسب با سلیقه شما:

با توجه به سبک کلی منزلتان، ابعاد محل نصب روشویی، مدل و رنگ دیوار و کاشی‌های به کار رفته، طرح، رنگ و مدل شیرآلات استفاده شده و ... روشویی کابینتی متناسبی انتخاب کنید.

بعضی مدل‌ها قابلیت پوشش دادن انواع زیادی از سبک‌های دکور حمام و سرویس‌های بهداشتی را دارند. بهرحال اگر در این مورد دچار تردید بودید و تمایل به انتخاب این اقلام به تناسب فضا و دکورتان داشتید یا از منابع بهره ببرید و یا با مشاورین متخصص دکوراسیون مشورت کنید.

 

3- انتخاب با مد نظر قرار دادن مدل و نیازهای فردی:

اگر چه که تعداد وسایل و ابعاد محل قرارگیری کمد و کابینت‌ها برای انتخاب مهم‌اند. لیکن به محل قرارگیری آن‌ها و شخصی که قرار است از این وسایل استفاده کند و نیز مدل خودتان برای تمیز نگاه‌داشتن فضا هم توجه کنید.

برای درک بهتر این موضوع در ادامه چند مثال خواهیم زد.

مثلا اگر قرار است کمد روشویی در اتاق مستر کودک قرار بگیرد. بهتر است بجای روشویی کابینتی نوع پایه‌دار از انواع بدون پایه استفاده شود. چرا که مدل‌های بدون پایه، قابلیت تنطیم ارتفاع دارند.

در مثال دوم اگر در افراد خانواده فردی دارای محدودیت حرکتی هست و از ویلچر استفاده می‌کند. تهیه مدل‌های روشویی بدون پایه امکان راحت‌تری را برای استفاده از روشویی برای این افراد فراهم می‌آورد.

در مثال سوم باید گفت که اگر به بهداشت قسمت‌های مختلف سرویس بهداشتی و حمام حساس هستید. مدل‌های پایه‌دار (روشویی‌های کابینتی پایه‌دار) به جهت جرمی که در اطراف پایه‌ها خواهد نشست و عدم قابلیت جابجایی، بزودی برایتان آزاردهنده خواهند بود.

از این جهت برای شما مدل‌های روشویی کابینتی بدون پایه و نیز کمدهایی که به دیوار متصل می‌شوند و یا بواسطه پایه‌هایشان قابلیت جابجایی دارند، پیشنهاد می‌گردد.

نکات تکمیلی مهم در مورد روشویی‌های کابینتی و کمددار PVC:

1-وسایل ساخته شده از PVC به علت جنس پلاستیکی آن در مقابل آفتاب تغییر شکل می‌دهند. از این جهت برای فضاهای داخل منزل مناسبند. 

2-روشویی‌های کابینتی پایه‌دار به دلیل قرارگیری محکم پایه‌ها روی زمین، امکان داشتن کاسه روشویی از جنس‌های مختلف و سنگین را برای شما فراهم می‌آورد. این مدل از روشویی‌ها مناسب فضاهای بزرگ هستند. هرچند مدل‌های مناسب فضاهای کوچک نیز در بازار وجود دارند.

3-روشویی‌های کابینتی بدون پایه فضای کمتری نسبت به نوع پایه‌دار به خود اختصاص می‌دهند. مدل بدون پایه مناسب مکان‌های کوچک است و همانطور که پیش‌تر گفته شد، نظافت آسان‌تری نسبت به نوع پایه‌دار دارد.

4-در انتخاب روشویی‌های کابینتی و کمدهای pvc:

الف. کیفیت ورق PVC

ب. نحوه اتصال روکش PVC به آن

ج. و نوع رنگ مورد استفاده برای PVC

بسیار مهم‌اند. البته متاسفانه جز مواردی هستند که جز افراد متخصص کسی قادر به شناسایی آن نخواهد بود. از این جهت ضمن توجه به سایر موارد، انتخاب از برندهای معتبر را در هنگام خرید مدنظر قرار دهید.

لمپاف با سابقه سالها فعالیت در زمینه روشویی های کابینتی، کمد و قفسه سرویس‌های بهداشتی و حمام، با همکاری جمعی از متخصصین، امکان طراحی‌های سفارشی و با متریال با کیفیت و وارداتی را برای مشتریان خود فراهم نموده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *